Promotional Strategies on Social Media for SMP Bina Taruna in Increasing Awareness
Strategi Promosi pada Media Sosial SMP Bina Taruna dalam Meningkatkan Awareness
Abstract
SMP Bina Taruna only has social media on Instagram with the account name smp_binataruna.official. The account has 288 followers and 67 following. Apart from that, the number of posts uploaded is still small, only 19 feed posts have been posted since March 24th. In addition, when viewed from a visual perspective, it still does not represent the image of SMP Bina Taruna. There is still no graphic that unites every visual that is created. Visual assets in the form of photos or videos that are made also do not represent the message to be conveyed. Therefore, an integrated promotion strategy is needed, which can later be implemented in several adequate promotional media. As well as being able to increase awareness of SMP Bina Taruna
Downloads
References
Amilia, F., Rowindi, G., & Mubaroq, S. (2022). Pemanfaatan Publikasi Di Media Sosial Untuk Lembaga Pendidikan. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 6(5), 1141–1147. https://doi.org/10.31849/dinamisia.v6i5.9355
Aulia, R., Syafikarani, A., Supriadi, O. A., Komariah, S. H., & Sumarlin, R. (2022). Sosialisasi Kampanye PROKES (Program Kembali Ke Sekolah): Pembelajaran Tatap Muka (PTM) Terbatas pada Pandemi Covid-19 di SMP Bina Taruna Bandung. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 6(4). https://doi.org/10.31849/dinamisia.v6i4.10526
Haerullah, H., & Elihami, E. (2020). DIMENSI PERKEMBANGAN PENDIDIKAN FORMAL DAN NON FORMAL. Jurnal Edukasi NonFormal, 1(1), 190–207. https://ummaspul.e-journal.id/JENFOL/article/view/504
Ilhamsyah, I. (2021). Pengantar Strategi Kreatif ADVERTISING ERA DIGITAL. Penerbit Andi. https://books.google.co.id/books?id=1wwVEAAAQBAJ
Indika, D. R., & Jovita, C. (n.d.). MEDIA SOSIAL INSTAGRAM SEBAGAI SARANA PROMOSI UNTUK MENINGKATKAN MINAT BELI KONSUMEN. https://doi.org/https://doi.org/10.24123/jbt.v1i01.296
Julianto, A. (2019). Kolaborasi Pendidikan Nonformal, Informal, dan Formal dalam Pendidikan Pemuda di Daerah Istimewa Yogyakarta. DIKLUS: Jurnal Pendidikan Luar Sekolah Nomor, 3(1). https://doi.org/https://doi.org/10.21831/diklus.v3i1.24644
Supriadi, O. A., Aulia, R., Syafikarani, A., Komariah, S. H., & Ar Razi, A. (2022). Perancangan Maskot Kampanye PROKES (Program Kembali Ke Sekolah) Untuk Mendukung PTM Terbatas di SMP Bina Taruna Bandung. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 6(5), 1174–1179. https://doi.org/10.31849/dinamisia.v6i5.10769
Syafikarani, A., Aulia, R., & Supriadi, O. A. (2022). Pelatihan Desain Poster Interaktif Menggunakan Canva dalam Mendukung Sosialisasi Prosedur Pencegahan Covid-19 di Lingkungan SMP Bina Taruna Bandung. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 6(4). https://doi.org/10.31849/dinamisia.v6i4.10631
Tyagita, B. P. A. (2016). STRATEGI PEMASARAN SEKOLAH MENENGAH ATAS SWASTA BERASRAMA DI KABUPATEN SEMARANG. Jurnal Manajemen Pendidikan, 3(1), 67–79.
Astuti, N. F. (2021, December 21). Fungsi Lembaga Pendidikan yang Wajib Diketahui, Ketahui Tujuan dan Pengertiannya. Merdeka.Com. https://www.merdeka.com/jabar/fungsi-lembaga-pendidikan-yang-wajib-diketahui-berikut-tujuan-dan-pengertiannya-kln.html