ANALISIS BAHASA IKLAN PADA MAJALAH KARTINI
Abstract
Analisis Bahasa Iklan Pada Maja/ah Kartini (Advertisement at Kartini .Magazine). Tujuan penelitian ini adalah untuk menjelaskan
fungsi bahasa yang digunakan dalam iklan majalah Kartini. Metode yang digunakan adalah metode deskriptif. Data diambil dari majalah Kartini Sample diambil secara acak.
Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa variasi bahasa yang
digunakan dalam iklan majalah Kartini tersebut ada/ah bahasa tu/is tidak resmi. Variasi-variasi yang digunakan terlihat pada dialek dan
sociolek. Fungsi bahasa yang digunakan pada iklan-iklan tersebut adalah informative, ekpressif, direktif, phatik, aesthetic, refensial, kontektual, persuasive, dan argumentative.
Downloads
Copyright (c) 2004 Author and Journal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
1. Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
2. Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).