Utilization of Website-Based Information Systems to Optimize Data Management in Khaela Hijab
Pemanfaatan Sistem Informasi Berbasis Website Sebagai Optimalisasi Pengelolaan Data Pada Khaela Hijab
Abstract
Khaela Hijab is a company which sells hijab products. The place is in Sedayu District, Bantul Regency, Yogyakarta. Khaela Hijab produces their own hijab and markets its products via offline and online. Khaela Hijab uses social media as a medium to promote the products. Every sales and purchase transactions are recorded conventionally in a special note book. The transaction writing model causes constraints in presentation of information, where the information could not provided in real time. Beside of that, the calculation of sales profit product also had constraint which caused by recording of production and sales costs that often unbalanced. The result of this activity is the usage of sales information system which uses website as a base - with assistance and material distribution about the use of website to optimize the data management.
Downloads
References
Ayuningtyas, A., Yuliani Indrianingsih, & Uyuunul Mauidzoh. (2020). Pengenalan, Optimalisasi Optimalisasi Pengenalan Produk Unggulan Desa Melalui Pelatihan Website Promosi Kecamatan Patuk Gunungkidul. Dinamisia : Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(3), 490–495. https://doi.org/10.31849/dinamisia.v4i3.3782
Darnis, F., Azdy, R. A., Stmik, ), & Rahmat, P. J. B. (2019). Pemanfaatan Media Informasi Website Promosi (e-Commerce) sebagai Upaya Peningkatan Pendapatan UMKM Desa Pedado. Sindimas, 29(1), 275–278. http://sisfotenika.stmikpontianak.ac.id/index.php/sindimas/article/view/584
Ferdika, M., & Kuswara, H. (2017). Sistem Informasi Penjualan Berbasis Web Pada PT Era Makmur Cahaya Damai Bekasi. Information System for Educatos and Professionals. E-ISSN: 2548-3587, 1(2), 175–188. http://ejournal-binainsani.ac.id/index.php/ISBI/article/view/390/392
Handayani, I., Warsito, A. B., & Pangestu, S. A. (2017). Pemanfaatan Website Raharja.Ac.Id Sebagai Media Informasi Dan Upload Artikel Untuk Ns-Ccit Menggunakan Framework Yii. CCIT Journal, 10(1), 127–138. https://doi.org/10.33050/ccit.v10i1.528
Handayani, S., Ghofur, A., & Fadhilah, D. N. (2020). Pelatihan Dan Pendampingan Dalam Pengabdian Dan Pendampingan Pemasaran Produk Hasil Homemade Dengan Media Sosial Di Desa Deketagung Kecamatan Sugio Kabupaten Lamongan. 4, 299–304.
Hidayat, R., Marlina, S., & Utami, L. D. (2017). Perancangan Sistem Informasi Penjualan Barang Handmade Berbasis Website Dengan Metode Waterfall. Simnasiptek 2017, A-178.
Purwandari, F. R. (2018). Sistem Informasi Penjualan Berbasis Web pada PT. Mustika Jati. Sistem Informasi Penjualan Berbasis Web Pada PT. Mustika Jati Farhan, 1(4393), 43–57. http://research.kalbis.ac.id/Research/Files/Article/Full/ET722JFJEKQYRF2PKZC1UBQOU.pdf
Rahayu, R. A., & Hermawan, S. (2020). PENDAMPINGAN SISTEM PENCATATAN AKUNTANSI BERBASIS SOFTWARE DAN. 01, 124–129.
Rino, S., & Bambang Agus, S. (2017). JURNAL NUSANTARA APLIKASI MANAJEMEN BISNIS Vol. 2. No. 2. Oktober 2017. Pembelajaran Kewirausahaan Berbasis Pengalaman Pada Program Studi Manajemen Universitas Nusantara Pgri Kediri, 2(2), 130–141. Saptaria, L. N. (2017). JURNAL NUSANTARA APLIKASI MANAJEMEN BISNIS Vol. 2. No. 2. Oktober 2017. ANALISIS PERAMALAN PERMINTAAN PRODUK NATA DE COCO UNTUK MENDUKUNG PERENCANAAN DAN PENGENDALIAN PRODUKSI DALAM SUPPLY CHAIN DENGAN MODEL CPFR (COLLABORATIVE PLA
Sukerti, N. K. (2017). Implementasi Sistem Informasi Penjualan Untuk Minimarket. E-Proceedings KNSI STIKOM Bali, 245–250.